Ubezpieczenie zdrowotne w Niemczech

Nie każdy o tym wie...

- pierwszą sprawą po przyjeździe do Niemiec powinno być zawarcie ubezpieczenia zdrowotnego. Leki, lekarze i szpitale są bardzo drogie, dlatego trzeba upewnić się, że ubezpieczenie pokryje koszty leczenia w przypadku choroby i nagłych przypadków.

OBOWIAZEK UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO

Podstawa prawna: Ustawa o umowie ubezpieczeniowej (§ 193 Abs. 3 VVG)

- każda osoba zameldowana w Niemczech (niezależnie czy prowadzi działalność gospodarczą/Gewerbe) podlega obowiazkowi ubezpieczenia zdrowotnego. Ubezpieczenie takie musi byc zawarte w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym dopuszczonym do działalności w Niemczech w branży ubezpieczeniowej wg norm i zabezpieczeń niemieckich, podlegającym niezależnym niemieckim organom nadzorczym (BaFin)

- obowiazkowe ubezpieczenie zdowotne musi obejmować co najmniej zwrot kosztów za leczenie ambulatoryjne i szpitalne

- konsekwencją nie posiadania ww. ubezpieczenia zdrowotnego może być nadpłacenie zaleglych składek




5 komentarzy:

  1. Akurat ja i tak się prywatnie zawsze ubezpieczam gdyż wiem jak bardzo ważne to jest. Tym bardziej, że gdy skorzystam z porównywarki ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ to na pewno będę mógł wybrać sobie z wielu ofert tą najbardziej mi pasującą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na dobrą sprawę nie wiem do końća jak to jest u naszych sąsiadów, ale ja sobie cenię takie ubezpieczenia. Sama posiadam dobre ubezpieczenie na życie od https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie i jestem przekonana, że jak najbardziej warto jest mieć taką ochronę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogę powiedzieć, że jak najbardziej samo ubezpieczenie jest dość istotne i ja także lubię z niego korzystać. Całkiem niedawno również dowiedziałem się czym jest rzecznik ubezpieczonych https://kioskpolis.pl/rzecznik-ubezpieczonych-czym-sie-zajmuje/ i jak dla mnie jest to coś w sumie nowego.

    OdpowiedzUsuń